DON VIONA – FIGHT FOR FREEDOM

14 november , 2005

Eerste officieel WK Paaldansen

Filed under: Uncategorized — donviona @ 10:47 am

,,Gelieve uzelf niet erotisch te betasten”.Eerste officieel WK Paaldansen respecteert zichzelf.
Vier tot vijf centimeter dik, droog en stevig. Zo wil de paaldanseres haar paal, anders valt ze en staat ze … voor paal, zo bleek op het WK Paaldansen in Amsterdam. Discotheek Escape, Amsterdam.
Hier speelt zich straks het eerste officiële WK Paaldansen af. De kleedkamer is een groezelig keldertje. Sabrina Pamkow (25) uit Duitsland strekt haar lange benen. ,,Ik was tandartsassistente. Maar ik vond het saai en wou op korte tijd veel geld verdienen.” Ons oog valt op de Marokkaanse Fatima ‘fadance’ (33). ,,Toen ik drie jaar was, stak ik al mijn slip tussen mijn billen zodat het een string werd. Maar uit respect voor mijn gelovige moeder heb ik heel lang gewacht om stripper en paaldanseres te worden.” Wat zegt de koran hierover? ,,Dat je gelukkig moet zijn. Wel, ik ben het.” En de ramadan? ,,Daar heb ik niet aan meegedaan. Dat is hypocriet als je dit soort werk doet.” Fatima heeft het voor palen: ,,Als ik een straatpaal zie, dan voel ik even. Haar Britse concurrente Elena Gibson (29) kent dat fenomeen: ,,In de metro wil ik ook aan die palen hangen.” Allemaal strippers, maar de organisator John Benner is formeel: ,,Op het WK paaldansen is striptease ten strengste verboden. Gelieve uzelf niet erotisch te betasten.” In de gang komen we de breedgeschouderde Belgische Gwendy tegen. ,,Geen striptease? Da’s maar goed ook, ik doe daar niet aan mee. Paaldansen is een sport.” Gwendy is nerveus. Ze heeft haar pols gekwetst en de paal is te dik: ,,5,8 in plaats van 5 centimeter.” 22 uur, showtime. Gwendy is derde. In een superkort Schots rokje komt ze aangesprongen en draait ze zich behendig rond de paal. Maar de kenner ziet dat ze beeft en niet zo goed is als de Japanse Reiko. Die slingert haar lange lijf rond de paal alsof haar leven ervan afhangt. Tussen de acts door schrobben poetsmannen de paal schoon. ,,Anders hangt er te veel zweet aan en een paal moet kurkdroog zijn”, grijnst Pantera, een van kop tot naaldhak getatoeëerde Amerikaanse. Tussen de schaarsgeklede swingende lijven staat een brave burgervrouw wat mee te wiegen. ,,Mijn dochter Vinanda doet aan paaldansen. Ik wilde wel eens zien wat het was.” Gwendy wordt door moeder en dochter kritisch geanalyseerd: ,,Ze is heel mooi en sportief, maar ze hing niet helemaal goed in die paal.” Had moeder niet liever gehad dat dochterlief basketbal speelde of zo? ,,Nee, paaldansen is goed voor je conditie. Het is beter dan aan de drugs zitten, hé.” Anderhalf uur later. De palen hebben de negen powerbabes overleefd. De rijzige Japanse Reiko wordt tweede, bleke Elena wint. De Britse fans gaan uit hun dak. Onze Gwendy, vijfde, is ontgoocheld. ,,Strippen was verboden, maar die Elena speelde wel een stukje rok uit. En de dj speelde het verkeerde nummertje. Ik was helemaal uit mijn lood geslagen.” Het jurylid Michel komt even uitleg geven: ,,Ik vind Gwendy sportief de beste, maar vandaag kwam het er niet uit.”

Ik was erbij en zag dat het goed was.

Don Viona

Geef een reactie »

Nog geen reacties

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

