DON VIONA – FIGHT FOR FREEDOM

11 mei , 2007

ZINLOOS GEWELD – Luna’s vader schrijft een brief

Filed under: Hans Van Themsche,Luna — donviona @ 10:07 pm


– De vader van Luna, het meisje dat exact een jaar geleden samen met haar kinderoppas werd neergeschoten door Hans Van Themsche, heeft een brief geschreven.


De brief van Luna’s vader.

GEDULD.
Voor de openhaard van je grootvader zit ik in kniemakers-zit mijn blote rug te verwarmen.
Ik ben omringd door mensen die van me houden, maar denken aan jou geven ze weinig zin. Ergens zoek ik die eenzaamheid op om alleen met jou te zijn.
Dat is wat ik het liefste wil. Bij jou zijn, want jij kan niet meer.
Hij heeft je ons doen verlaten.
Onze lieve kleine LUNA .
Ik wou, buiten dat ik zeker weet dat je altijd geliefd zal blijven, ik zeker wist dat ik je zal terugzien.
Hoop. Geduld daar draait het steeds vaker om.
Het woord zou mij langzaamaan nog gaan storen, maar het woord heeft gelijk.
Zoals ook de waarheid.
Geduld is hard, misschien wel even hard als de waarheid.
De dingen die je voor ogen had zijn helemaal niet zo verschillend .
Het gevoel iets te missen dat je maar zo kort hebt gehad is een raar gegeven, maar…
Alles zichtbaars rondom heen je lijkt niet alleen vertrouwd dat zijn ze ook, ook gevoelens zijn vertrouwd.
Er zijn er ook nieuwe maar zo gaat dat nu eenmaal. Ook met de dingen rondom je.
Het verschil is duidelijk voelbaar maar je ziet het niet en je kunt er niet veel aan veranderen. Het zijn de dingen binnenin die het meest veranderd zijn .
Er zijn er veel nieuwe bijgekomen.
Gevoelens van liefde, van verdriet, pijn, gemis, ook de vreugde wordt duidelijker, vooral omdat je de grens kent.
Je bakent je gedachte veel sterker af. Maar je sorteert ze.
Voor later, al lijkt mij dat geen goed idee , later wil ik gelukkig zijn.
Wegvluchten is misschien aan de orde, want ik wil gelukkig zijn.
Vergeet alle vragen, kijk rond je heen, zoek naar je vertrouwde omgeving.
Alles lijkt hetzelfde, maar alles is veranderd.

GEDULD.

Don Viona

Geef een reactie »

Nog geen reacties

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

