DON VIONA – FIGHT FOR FREEDOM

8 juni , 2007

GENT – LEDEBERG – UPDATE – ‘Straffe gast, onzen apostel’

Filed under: apostel,Charles Ndifon,Gent,jesus,ledeberg,rolstoel — donviona @ 3:26 pm

Een avondje tussen de mirakels van Charles Ndifon
GENT-LEDEBERG – ‘Je hebt borstkanker, mevrouw? Al één borst geamputeerd? Sta op en ga morgen naar de dokter. Je zal zien, je kanker is weg! Praise the Lord!
Apostel Charles Ndifon treedt drie dagen op in Ledeberg.
Half acht. De parochiezaal van Ledeberg zit voor driekwart vol. Vooraan zingt een zwarte medemens gospels achter zijn orgeltje. De mensen zingen mee, handen in de lucht. “Jesus will save us all”. Ik ga een sigaret roken met Norbert uit Asper. Op het kerkplein trekt hij tevreden aan zijn peuk. Norbert: ‘Serieuze gast, dienen apostel. Ik heb hier al wat meegemaakt hoor,deze voormiddag was er al een gebedssessie, ik heb een Luxemburger uit zijn rolstoel zien stappen en een Ollandse madam die plots weer kon horen. En ikzelf voel me ook veel beter. Vraag het maar aan ons Henriette. Na mijn hersenbloeding van vier jaar geleden was ik onzeker, ik vergat alles, ik durfde niet meer met de auto te rijden. Deze ochtend heeft de apostel mij bekeken, en kijk, ik ben vanavond zelf naar hier gereden. Ik voel me een ander mens.’
We gaan weer naar binnen. Het gezang zwelt aan. Vooraan zitten mensen met kwalen. Ze kijken hoopvol naar de zwarte zanger en zingen luid mee. “Jesus will heal us all”.
Plots rumoer. Daar komt apostel Charles Ndifon binnengestapt. Hij sluit de ogen en zegt:
‘Rechts zit iemand met borstkanker, links zit ergens iemand met suikerziekte, ik voel dat er iemand is die half doof is,…‘ Charles somt alle ziektes op die voor hem zouden zitten en laat de mensen naar voren komen. Het orgel speelt een nieuwe gospel. Het leven is mooi.‘Jij bent diabetespatiënt? Heb je een instrumentje bij om je suikergehalte te meten? Neen? Spijtig. Laten we onze handen strekken. Jaaaaaa! Je kan gaan. Meet je lichaam, je suikerziekte is weg!”Wat mankeert u juffrouw? Doof aan een kant?’ De apostel steekt zijn vinger in het oor van de dame en roept luid de hulp in van the Lord. En dan vraagt hij: ‘Sluit je goede oor af en luister.’Hij wandelt fluisterend door de zaal. Het meisje verstaat al wat hij zegt… Luid applaus in de zaal. Clap your hands folks.’En waar is de man die hier deze ochtend met een rolstoel arriveerde?’ In de zaal wankelt een man onzeker recht uit zijn stoel. Hij stapt naar voren. ‘Al 10 jaar Parkinson had deze man uit Luxemburg. Kijk eens, hij stapt weer.’ De man begint plots door de zaal te rennen als een pasgeboren veulen. De ovatie is denderend.’En waar is de Nederlandse dame die deze ochtend nog doof was? Ze hoort nu! Applaus! Zijn er nog mensen die iets mankeren? In de naam van Jezus van Nazareth, kom naar voren.’En zo gaat dat maar door. Ik zoek naar een kwaaltje bij mezelf, maar de fotograaf verzekert mij dat zelfs de apostel van een lelijke mens geen schone kan maken. Dan maar een sigaret aan de voordeur. Met mijne maat Norbert, die het allemaal met ontroerde ogen heeft bekeken.’Straffe gast hé, onzen apostel?’
Ik heb zo mijn twijfels. Maar als Charles Ndifon mijn glas Perrier in een glas Sancerre kan omtoveren, word ik zijn trouwste discipel.

Vanavond geneest apostel Ndifon nog eens al uw kwalen in de parochiezaal van Ledeberg, na 19 uur. (bron:Rudi Moeraert)

Reactie: Gewoon schandalig dat dit kan , misbruik maken van de mensen hun miserie om “God ” te promoten… dit zou bij wet moeten verboden worden… En die mirakels ?? Pure fraude natuurlijk…dat hij eens een onbekende uit ledeberg geneest… ik zal er hem enkele bezorgen…van wie ik weet dat ze ongeneeselijk ziek zijn.. Voor 100 Euro komt 3/4 van Nederland naar hier om tezeggen dat ze opnieuw horen of lopen… Geef mij dan maar David Copperfield… die zijn tricks snap ik tenminste niet.
PS.Spijtig toch dat “god” enkel engels verstaat !!!

Don Viona

3 reacties »

  1. Laat ons mekaar goed begrijpen heb niets tegen de zwartjes, zijn ook maar mensen maar heb wel iets tegen cri-cri’s of djoe djoe’s. De tijd van met een blok zout de geboortebeperking te leiden is wel lang voorbij. Geef die vent een banaan en laat hem terug vertrekken tussen zijn broeders die wel in zijn zaak geloven. Ik genees ook maar met een glasje pernod stop ik ook de sch…….., is dit ezen Godsgeschenk of is dit boerenbedrog ?

    Reactie door Anonymous — 8 juni , 2007 @ 9:46 pm | Beantwoorden

  2. Volgens mijn ervaring met dergelijke praktijken…gewoon bedrog..en dat van die pernod…dit is pas een (gods)geschenk.

    Reactie door Freedom — 8 juni , 2007 @ 11:10 pm | Beantwoorden

  3. Ik beland op dit blog langs google, om te zoeken naar “de apostel”.
    Wij waren daar, onze zoon woont in Ledeberg, wij in Tremelo. We hebben met mensen gepraat, en de Luxemburger die woendagochten uit de rolstoel kwam(toen waren we er niet) heeft ’s anderdaags meegedaan aan een stadswandeling.
    Ik weet dat er veel bedriegers rondlopen, maar als je er niet was kun je ook niet oordelen.
    Wacht gewoon af wat de genezen mensen zeggen.
    Mijn man heeft in elk geval zijn suikergehalte gemeten, en gestopt met pillen!
    God verstaat niet alleen Engels; maar misschien gebeurt hier in ons landje zo weinig omdat we niks meer durven geloven.

    Reactie door Vera — 10 juni , 2007 @ 8:08 am | Beantwoorden


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

