DON VIONA – FIGHT FOR FREEDOM

8 juni , 2007

RACISME – CGKR spreekt van ernstige zaak

Filed under: CGKR,hond,racisme — donviona @ 6:59 pm

Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding (CGKR) onderzoekt de zaak van een werkgever uit Huizingen die een sollicitant weigerde omdat de hond van de werkgever agressief wordt van mensen met een andere huidskleur.

Volgens Marco Van Haegenborgh, diensthoofd racisme van het CGKR, is het nog te vroeg om definitieve conclusies te trekken, maar wordt de zaak heel serieus genomen.”We beschikken nog niet over alle elementen. We zouden graag van alle betrokkenen horen wat er precies gebeurd is”, aldus Van Haegenborgh.
Volgens hem wil het CGKR geen overhaaste conclusies trekken, maar lijkt alles te wijzen in de richting van een inbreuk op de anti-discriminatiewetgeving. “Dit is een heel ernstige zaak.
We nemen dit heel serieus”, klinkt het. Volgens Van Haegenborgh is er een klacht van de betrokkene onderweg. (bron:belga)

Reactie: Kan een hond veroordeeld worden voor racisme ???? Of heeft dat beestje last van een trauma ??? en gaat men daarom het baasje aanpakken. Een neutrale praktijk test kan veel duidelijk maken denk ik…
Vb; om de hoek hebben ze een Duitse herder, die heeft mij ooit gebeten…moet ik die mensen aanklagen voor racisme om dat hun hond mij bijt… als ik het racistisch benader kan ik besluiten dat hij bijt omdat ik tot een ander ras behoor… (ik lijk op een bulldog) dit zou toch te gek zijn !!!

Don Viona
1 reactie »

  1. De antidiscriminatiewet verklaart duidelijk dat enige discriminatie op vlak van uiterlijk, ras,… ontoelaatbaar is. Aangezien dat men deze potentiële werknemer gaat weigeren o.w.v. zijn huidskleur (met welke reden dan ook), is het een daad van discriminatie en is dit niet toelaatbaar door de wet.
    Waarom de hond geen psychotherpie laten doen? Veel goedkoper dan potentiële goede werknemers weigeren.

    Reactie door Anonymous — 12 juni , 2007 @ 7:46 am | Beantwoorden


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

