DON VIONA – FIGHT FOR FREEDOM

9 juni , 2007

WIELRENNEN – Sarah over Frank Vandenbroucke

Filed under: Acqua / Sapone,Frank Vandenbroucke,zelfmoord,zelfmoordpoging — donviona @ 11:23 am

Cocaïne, doping & geweld:
Sarah moest ook opstappen om Margaux in bescherming te nemen.
Sarah: “Leven met Frank was een hel”.
Onder de titel “Mijn onmogelijk leven met een ziek man“, heeft Sarah Vandenbroucke vandaag in de de Italiaanse sportkrant La Gazzetta dello Sport een onthutsend beeld geschets van haar leven met de gevallen wielergod Frank Vandenbroucke. Het persoonlijke interview volgt drie dagen na een nieuwe zelfmoordpoging van VDB.
Ondertussen bevestigt Lorenzo di Lorenzo, de sportdirecteur bij de ploeg van Vandenbroucke, Acqua & Sapone, dat de renner wel degelijk én een overdosis medicijnen nam én zijn polsen probeerde over te snijden.Sarah Vandenbroucke zegt dat ze het er erg moeilijk mee heeft dat zij door verschillende partijen als de boeman wordt aanzien en de oorzaak van VDB’s ellende. Zo schilderde de teammanager van Acqua & Sapone, de ploeg van Frank Vandenbroucke, haar af als “een koud persoon, iemand zonder hart, een profiteuse”. Iedereen heeft het over de depressie van Frank, ik zou eerder zeggen dat hij alleen is en verlaten. Niemand staat evenwel stil bij wat onze dochter Margaux en ik hebben moeten doorstaan.””Margaux heeft dingen gezien die een meisje van vijf nooit zou mogen zien. Maar nu is het genoeg geweest. Het is voorbij. Ik heb hem verlaten“, zegt de Italiaanse, die dieper ingaat op de drugsverslaving waarmee de gevallen wielergod kampt. “Tijdens het voorbije jaar zocht hij systematisch zijn toevlucht tot amfetamines en cocaïne. Hij nam ook grote hoeveelheden slaapmiddelen, waarvan sommigen hem deden hallucineren. Hij werd er gewelddadig, gemeen en agressief van. Daarom heb ik beslist om terug te keren naar mijn ouders. Hij kon dat niet aanvaarden, heeft mij en mijn familie met de dood bedreigd.”
Op de vraag waarom ze geen klacht heeft neergelegd, zegt het model: “Ik heb dat niet gedaan omdat ik schrik had. Vorige maandag, toen ik al drie weken uit het huis was, is hij naar mijn ouders gekomen om hen te bedreigen. Hij zocht mij, was buiten zichzelf, compleet doorgedraaid. Ik heb de carabinieri gebeld, maar hij is erin geslaagd om weg te vluchten. Enkele uren later kreeg ik een SMS van Mimmo (de neef van teammanager Masciarelli) waarin stond dat Frank in het ziekenhuis lag. Meteen begreep ik dat dit een manier was van Frank om me opnieuw bij hem te krijgen. Frank is een meester in het manipuleren. Maar als hij helder van geest is, is hij wel een goede vader.” “Sinds 2002 is hij een psycholoog (Jef Brouwers) beginnen zien. Hij beloofde me dat hij zou veranderen. Het eerste jaar zag ik ook verbeteringen, weliswaar met veel ups en downs. Maar daarna is het herbegonnen. Zelfs de psycholoog wist niet meer hoe hij hem kon helpen. Frank dacht dat hij geen hulp nodig had en weigerde in te zien dat hij ziek was. Hij zei dat hij geen problemen had. Ook al beloofde hij het me wel duizend keer, hij liet zich maar niet serieus verzorgen. Dit laatste jaar was een echte hel.”Natuurlijk heb ik aan Pantani gedacht. Maar Pantani had geen vrouw en kind om hem uit de tunnel te leiden. De tocht van Frank naar de hel begon enkele maanden na ons huwelijk (op 22 oktober 2000). Nu is het voorbij. Ik wil in alle rust met Margaux kunnen leven.”
Hoewel Frank Vandenbroucke het de voorbije dagen herhaaldelijk heeft ontkend, bevestigt de sportief directeur van Acqua & Sapone dat VDB wel degelijk heeft geprobeerd om zelfmoord te plegen. “Zijn ontkennen is een vorm van trotsheid”, zegt Lorenzo di Lorenzo. “Frank heeft medicijnen genomen en daarna geprobeerd zijn aders door te snijden. Als Mimmo hem niet op tijd had gevonden, was er een drama gebeurd.”
(bron:Gazetta dello Sport)

Reactie: Nu word het wel duidelijk wat voor kerel dit is ; de tol van de roem…is het eeuwige excuse…Altijd maar weer wou hij het beste,de mooiste vrouw, de duurste kleding, dure sportwagens…enz…dit kan niet blijven duren.
Maar wat mij wel stoort is dat hij altijd is blijven ontkennen .. als je een fout maakt en er drug gevonden worden..ok , wees groot en zeg..” ja ik ben schuldig…. ik gebruik doping en drugs…” “en ik ben geen echte wielergod…zonder deze zaken.”

Don Viona
2 reacties »

  1. hopelijks stop hij nu met proberen, een goed job met normaal werk zal hem misschien beter liggen alhoewel.gedaan met de luxe en het prinsen leventje. die stal uitmesten is dringend nodig eer er nog meer slachtoffers vallen

    ex-supporter

    Reactie door ex-supporter — 10 juni , 2007 @ 9:26 am | Beantwoorden

  2. ga werken en stop met al die aanstellerij.

    Reactie door Anonymous — 10 juni , 2007 @ 12:02 pm | Beantwoorden


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

