DON VIONA – FIGHT FOR FREEDOM

13 juni , 2007

POLITIEK – Ik speel niet graag de Calimero (Spitit)

Filed under: kanselierscampagne,kartelpartner,regularisatie,spirit — donviona @ 7:36 pm

(Spirit) Geert Lambert ‘Vechten tegen verschraling van het debat’
‘Het laagtepunt voor mij is de verschraling van de campagne tot een discussie wie premier wordt. Spirit staat voor verscheidenheid – maar die mocht in deze campagne zelden of nooit aan bod komen. Ik speel niet graag de Calimero, en ik besef dat wij de junior zijn in ons kartel met SP.A, maar het is gewoon jammer voor het democratisch debat dat de campagne verschraalde tot een kanselierscampagne.”Mijn hoogtepunt? We voelen aan dat desondanks bij de mensen meer steun dan ooit leeft voor onze voorstellen. Wij pleiten bijvoorbeeld voor een nieuwe regularisatie – en we hebben onze SP.A-kartelpartner daarvan voor een stuk overtuigd, zodat ook zij inmiddels regularisatie steunen van goed geïntegreerde gezinnen. Maar ik voel die steun tegenwoordig ook op de markten. Vroeger hoorde ik daar vooral de absolute tegenstanders – en af en toe iemand die mij stilletjes zei dat ze tegen het Blok waren. Nu weerklinkt daar een veel meer verscheiden discours. Dat onze thema’s bij meer mensen leven, vind ik mooi, ook al moeten we hard vechten om ze onder de aandacht te brengen.’

2 ‘Ik doe niet mee aan streefcijfers. Al wat we boven 20 procent halen, levert een mooier feest op. En het wordt pas een absolute ramp als ons kartel ver daaronder duikt. We weten nu al dat Spirit waarschijnlijk minder zetels zal halen – dat was vooraf ingecalculeerd. Bij de vorige verkiezingen haalden we volgens afspraak veel opvolgers binnen. Deze keer willen we het op eigen kracht bewijzen. Daarom is het dubbel jammer dat het debat zo verschraalde. Uiteindelijk gaat het vooral om de kwaliteit van de mandaten die we kunnen binnenhalen. Daar komt het voor ons op aan: op het omzetten van onze ideeën in de praktijk.’

Reactie: Nog één die blijft dromen en dingen hoort op de markt die er niet zijn… maar goed dat de kiezer het wel gehoord heeft, misschien schieten ze nu tegen de volgende keer wakker en luisteren ze beter naar wat ‘wel’ gezegt word wanneer de camera weg is.

Don Viona

Geef een reactie »

Nog geen reacties

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

