DON VIONA – FIGHT FOR FREEDOM

21 juni , 2007

GENT – Belleman besteld in het geel

Filed under: belleman,geel,Gent,sfeer,tour de france — donviona @ 2:40 pm

GENT – Ze nadert, de Ronde van Frankrijk.
Nog 18 keer slapen. In de binnenstad valt meer en meer de sfeer te proeven. De etalages kleuren geel en de kroegen ruiken naar het zweet van zwoegende wielrenners.
Neem nu café De Belleman tegenover het stadhuis.
Willy, ooit een atletisch gebouwde man, heeft samen met zijn Marie-Paule de kroeg tot een waar Ronde-café omgetoverd. Originele bolletjestruien van Virenque, de WK-trui van Museeuw, een gele trui, een groene trui van Tom Boonen,… miniatuurauto’s van de volgers, documenten en foto’s over Quickstep,… Een mens zou bijna een energydrankje (epo ??) bestellen bij al dat moois.
Maar we blijven bij een Jupiler. Mannen weten waarom! Een en ander is te danken aan een der prominente stamgasten van De Belleman: Dirk Nachtergaele, soigneur van Tom Boonen, die in de archieven van zijn team ging snuisteren om zijn favoriete Gentse kroeg een waardig Tour-uitzicht te bieden.

Reactie: Ja, de TOUR-gekte slaat toe, soms vraag ik mij af waarom toch..?? Neem nu die trui van Museeuw, nu iedereen toch weet dat het allemaal nep was en de ‘Leeuw’ maar een gewoon ‘poesje’ van Vlaanderen was.. ik gooide hem gewoon bij het restafval ( de trui)…
En hopelijk gaat Dirk niet TE hard in de archieven zoeken , wie weet wat er nog allemaal zou kunnen boven komen.
Nee , voor mij hoeft al dit spektakel al lang niet meer.. en dit merk ik als ik naar de etalages kijk en met de handelaars praat, zoveel geel heb ik vandaag dus niet gezien…of ik word kleurenblind misschien.

Don Viona

Geef een reactie »

Nog geen reacties

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

