DON VIONA – FIGHT FOR FREEDOM

18 april , 2006

De Beschaving voorbij…Eifeesten lokken massa volk.

Filed under: Uncategorized — donviona @ 5:10 pm

Organisatoren zeer tevreden over de talrijke opkomst.
KRUISHOUTEM – De vierentwintigjarige Katleen Evenepoel, een boekhoudster uit Sint-Pieters-Leeuw, werd zondagavond verkozen tot eierkoningin 2006. Shari Burms (21) uit Wannegem-Lede is haar eerste eredame en Eva D’Hont (21) uit Kwaremont werd tweede eredame. Benjamin Van Kwikenborne (24) uit Kruishoutem is de nieuwe eierboer.
Voorzitter van het Gulden Eicomité Laurent Torck is een tevreden man. ,,Alle activiteiten naar aanleiding van de 52ste Gulden Eifeesten mogen als meer dan geslaagd worden beschouwd. Onze tent zat alle avonden afgeladen vol en ook deze namiddag is er zeer veel volk komen opdagen. We hebben dan ook alle redenen om van een zeer geslaagde editie te spreken”, zegt Laurent Torck. Van de vijftien kandidaten die meedongen naar het kroontje van eierkoningin 2006 wist Katleen Evenepoel zich als beste te klasseren. ,,Een goede groep met ijzersterke kandidates. Ik had nooit gedacht als eerste uit de bus te komen. Toen op het einde van de verkiezingsshow mijn naam als winnares werd genoemd, wist ik niet waar ik het had”, zegt Katleen Evenepoel. Zij heeft niets dan lof over de Kruishoutemse eierkoninginverkiezingen. ,,Het is een vrouwvriendelijke verkiezing. Het uiterlijk telt natuurlijk ook mee maar toch staan schoonheid en bikinishow hier niet op de eerste plaats. Kennis telt ook voor veel punten mee. Bovendien is het prijzenpakket niet te versmaden.” Eerste eredame Shari Burms, een studente handelswetenschappen, is eveneens blij met haar titel. ,,Wij hebben er kort maar intensief voor gewerkt. Ik voelde de adrenaline stromen toen mijn naam werd afgeroepen.” Eva D’Hont, ook een studente handelswetenschappen, kwam destijds jaarlijks als kind naar de eifeesten. ,,De verkiezing is enorm goed meegevallen. Ik heb leuke dingen mogen doen.” Kersvers eierboer Benjamin Van Kwikenborne uit Kruishoutem, beter gekend als Kwiek, nam voor de eerste keer deel aan een verkiezing. ,,En al van de eerste keer een schot in de roos”, zegt de 24-jarige jongeman. ,,Ik heb er geen spijt van dat ik heb deelgenomen. Ik heb een leuk weekend achter de rug. Maar of ik nu zal deelnemen aan allerlei verkiezingen blijft maar de vraag. Ik kreeg al meteen een uitnodiging voor de verkiezing Mister Vlaanderen maar ik zie mij nog niet onmiddellijk als Mister Vlaanderen.”





Photos:Timothy © DVT
De eifeesten in Kruishoutem werden traditiegetrouw afgesloten met een folklorefeest op maandagnamiddag. Orgelpunt na het folklorefeest was de traditionele eierworp vanuit de kerktoren. Meer dan zeshonderd paaseieren, bevestigd aan kleurrijke parachuutjes, werden in de menigte te grabbelen gegooid.
(bron:Fanny L)

Reactie:En daarmee zijn de omwonenden terug naar af, terug naar de stilte… “Eindelijk stilte” hoorde men hier en daar een morrende en vermoeide stem zeggen …

Don Viona

1 reactie »

  1. T’was misschien wel goed en veel volk, maar je word er gewoon gek van.4 dagen kabaal mijn tassen stonden tedaveren op mijn tafel

    DCR Kruis-Houtem

    Reactie door DCR — 20 april , 2006 @ 4:37 pm | Beantwoorden


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Plaats een reactie

Blog op WordPress.com.